יום שני, 26 באוגוסט 2019

מהו משחק תפקידים מקוון?


הקדמה

הוראה משמעותית דורשת מאמץ, זמן ויצירתיות. אין דרך אחרת. רק כך היא מניבה גם למידה משמעותית. החיבור של חינוך, הוראה ולמידה לטכנולוגיה אין משמעותו "הוראה  בלחיצת כפתור" (גם לא בסרטי מדע בדיוני), אלא מאפשר לנו שימוש בכלים חדשים, המייצרים דרכי למידה והערכה מגוונים אשר יש בהם מקום למאמץ ויצירתיות הן מצד המרצה והן מצד הסטודנט/ית.
מדריך זה לכתיבת משחקי תפקידים מקוונים מציע לכולם – מרצים וסטודנטים/יות אפשרויות חדשות, לשלב עבודת חקר עצמית, כלים חדשים של ניו-מדיה, כתיבה ומשחקיות בדרך שלא מתאפשרת בהוראה ולמידה פרונטליים. 
כתיבת המשחק הראשון היא ארוכה משום שזו מיומנות חדשה. כתיבת המשחק השני – ארוכה פחות. במשחק השלישי המיומנות כבר נרכשה ולא נותר לנו אלא להפעיל את הדימיון וליהנות מהדרך ומהתוצאה: הוראה ולמידה משמעותיים באמת, ולא רק כסיסמה. 
כי משחק, כידוע, הוא דבר רציני.
אז תיהנו!

מהו משחק תפקידים מקוון?

משחק התפקידים המקוון של To-Be מאפשר לחלק קבוצה גדולה לצוותים קטנים. בכל צוות 4-5 משתתפים, המגלמים דמויות שונות בתוך סיפור מסגרת. הדמויות דנות בנושא מסוים מזוויות שונות. הדיון הוא בכתב, בממשק דמוי צ'אט. בנוסף, ניתן ורצוי להעלות תמונות, סרטונים וקבצי אודיו כדי להעשיר, להעמיק ולהמחיש את הדיון. בסוף המשחק ניתנת אופציה (לא חובה) להצביע על הנושא שהועלה. 
בתום המשחק ניתן לקרוא את הטקסטים שכתבו המשתתפים/ות במהלך הדיון ואף להעריך אותם באמצעות כלי ההערכה החדשים שנוספו למשחק. 

ניתן ליצור גם משחק-מבחן, ככלי להערכה חלופית, הבוחנת את הידע שנרכש ואת דרכי יישומו. על כך מומלץ לקרוא במאמר "כשהיצ'קוק מגיע לבחינה: הערכה חלופית במכללה להוראה באמצעות משחק תפקידים מקוון - תיאור מקרה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה